Anne Grethe Pettersen - Avdelingsleder for Avlastning barn og unge
Hvem er du, og hva jobber du med?
Jeg jobber som avdelingsleder for Avlastning barn og unge. Vi har tre avlastningsinstitusjoner under samme avdeling.
Hva gjør deres virksomhet, og hvem hjelper dere?
Vi er en virksomhet for funksjonshemmede, hvorav Avlastning barn og unge er en avdeling. Vi driver døgnavlastning for familier og foresatte med barn, unge og unge voksne med særlig tyngende omsorgsoppgaver.
Hvilke utfordringer ønsker dere å løse ved å ta i bruk Tjenesteshop?
Vi ønsket å forenkle logistikken og administrasjonen i den daglige driften knyttet til times- og døgnbaserte avlastningstjenester. I tillegg gir Tjenesteshop oss en enkel måte å kommunisere med pårørende på.
Hvorfor valgte dere Tjenesteshop fremfor andre alternativer?
Vi ønsket en løsning som kan gi god oversikt over rullerende avlastning. I tillegg gi pårørende anledning til å legge inn bestillinger og endre sine ønsker, og at vi kan håndtere dette på en effektiv og enkel måte.
"Ved å ta i bruk Tjenesteshop, løste vi en utfordring fordi vi forenklet logistikken og administrasjonen i den daglige driften knyttet til times- og døgnbaserte avlastningstjenester."
"I tillegg fikk vi en effektiv og enkel måte å kommunisere med pårørende og vergene på."
Hvordan planlegger dere å bruke løsningen?
Vi benytter et utvalg av administrator-roller, samt en fellesbruker. Med fellesbrukeren kan ansatte kan logge inn via avdelingens iPad, og de ser kun det mest nødvendige.
Hvilke gevinster eller resultater har dere sett etter implementeringen?
Vi ser allerede nå mye mindre papirarbeid. Det er ikke lenger behov for å sende ut egne oppholdsbrev via pasientjournal. I tillegg er det mindre bruk av tungvinte regneark.
Hva har overrasket dere mest positivt?
Forenklingen av brukerlogistikken har vært en stor lettelse for oss. Det er enkelt å administrere brukerne, både ansatte, mottakere og verger. I tillegg har de pårørende lykkes å ta i bruke systemet raskere enn forventet. Dette er svært gledelig.
Hva vil du si til andre som vurderer samme løsning?
Gevinsten er stor med tanke på tid knyttet til administrasjon av daglig drift.
Hvordan ser dere på videre samarbeid fremover?
Vi ønsker å fortsette det gode samarbeidet med Proventus. De som jobber i Proventus er lydhøre til endringer, de er løsningsorienterte og viser god forståelse for kommunens behov.